مهارت های ارتباطی خود را ارزیابی کنید ، آزمون مهارت پرسش پاسخ
مهارت های ارتباطی: (Communications Skills) مجموعهای از فعالیتها هستند که کیفیت عملکرد شما را در رفتارهای عمومی و اجتماعی افزایش میدهند. در طول روز شما مدام پیامهای گوناگونی را میگیرید و ميفرستید. اما مهارت های ارتباطی موفق فراتر از اشتراکگذاری اطلاعات هستند. آنچه در این مهارت اهمیت دارد درک احساسات پشت هر پیام است.
شما می توانید با شرکت در آزمون و پاسخ به سوالات زیر مهارت های ارتباطی خود را ارزیابی نمایید . گزینه ای که بیش از همه به تجربیات قبلی شما نزدیک است را انتخاب نمایید .
با خود صادق باشید ، با توجه به اینکه نتیجه ی این خود ارزیابی به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد لطفا از ایمیل معتبر استفاده نمایید .
همچنین در صورت تمایل می توانید نسبت به درج نام اتان در لیست برترین ها اقدام نمایید ،
درپایان لطفا پس از بررسی و تجزیه تحلیل وضعیت ارتباطی خود نسبت به زمینه های بهسازی مهارت های ارتباطی خود اقدام فرمائید.
همچنین شما می توانید برای ارزیابی اطلاعات عمومی خود نیز در ازمون های دیگر ما شرکت نمایید.
لینک تعدادی از این آزمون ها در پیایین همین نوشته در دسترس شما قرار دارد.
آزمون مهارت پرسش پاسخ
مهارت های ارتباطی خود را ارزیابی کنید
0 از 32 سوالات تکمیل شده است .
پرسش و پاسخ:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
اطلاعات
نام و نام خانوادگی اختیاری است امابرای دریافت نتیجه خود ارزیابی ایمیل خود را وارد نمایید.
شما باید متن وارد کنید
|
|
ایمیل معتبری وارد نمائید
|
در حال حاضر آزمون را تکمیل کرده اید . شما نمیتوانید دوباره شروع کنید.
آزمون در حال بارگذاری است
شما برای اجرای آزمون باید عضو شده باشید یا وارد پنل کاربری شوید
شما برای شروع این آزمون باید آزمون های مشخص شده را تکمیل نمائید :
" مهارت های ارتباطی خود را ارزیابی کنید " سپاس از اینکه تا پایان با ما همراه بودید
شما به 0 سوال از 32 سوال بدرستی جواب دادید
وقت شما:
زمان سپری شده است
امتیاز نهایی شما : 0
پاسخ داده شده : 0
تعداد سوالات صحیح : 0 مورد و امتیاز دریافتی 0
تعداد سوالات غلط : 0 مورد و امتیاز دریافتی 0
میانگین امتیاز |
|
امتیاز شما |
|
-
مهارت های ارتباطاتی
پاسخ های انتخابی : 0
تعداد سوالات صحیح: 0 و امتیاز شما 0
تعداد سوالات غلط : 0 و نمره منفی 0
-
تحلیل امتیاز شما
امتیاز شما بین 32 تا 64 قرار گرفته است و این نشان دهنده ی این موضوع می باشد که ارتباطات شما موثر یا کافی نیست ، به بازخوردها توجه کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.
موفق باشید و به امید شرکت مجدد شما در ازمون های سایت ما
-
تحلیل امتیاز شما
امتیاز شما بین 65 تا 95 قرار گرفته است و این نشان دهنده ی این موضوع می باشد که مهارت های ارتباطی شما گاه خوب و گاه ضعیف است نقاط ضعف خود را برطرف کنید.
موفق باشید و به امید شرکت مجدد شما در ازمون های سایت ما
شناسه | مشخصات | وارد شده در | نمره سوال | نتیجه |
---|---|---|---|---|
جدول در حال بارگذاری است | ||||
بدون اطلاعات موجود | ||||
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- پاسخ داده شده
- مرور
-
سوال 1 از 32
1. سوال
1- پیام درست را در زمان مناسب و دقیقا به شخص مربوط منتقل می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 2 از 32
2. سوال
2- قبل از انتقال پیام به دقت در مورد نحوه انتقال آن فکر می کنم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 3 از 32
3. سوال
3- اعتماد به نفسم را نشان می دهم و مطمئن صحبت می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 4 از 32
4. سوال
4- از گرفتن بازخورد در مورد نحوه ارتباط خود استقبال می کنم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 5 از 32
5. سوال
5- به دقت گوش می کنم و قبل از پاسخ دادن از درک صحیح شنیده هایم مطمئن می شوم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 6 از 32
6. سوال
6- هنگام قضاوت در مورد دیگران کلیه تعصبات و پیش داوری ها را کنار می گذارم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 7 از 32
7. سوال
7- هنگام برخورد با دیگران رفتارم مؤدبانه و حاکی از حس همکاری است .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 8 از 32
8. سوال
8- برای دادن اطلاعات مورد نیاز کارکنان وقت میگذارم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 9 از 32
9. سوال
9- از جلسات تک به تک برای بازنگری و عملکرد و مربی گری استفاده می کنم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 10 از 32
10. سوال
10- برای پی بدن به نظرات کارکنان و نحو پیشرفت در کنارشان از آنها سوال می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 11 از 32
11. سوال
11- چکیده کلیه اطلاعات لازم برای انجام یک کار را در اختیار کارکنان قرار می دهم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 12 از 32
12. سوال
12- از تکنیک های حرفه ای مکالمات تلفنی برای ارتباط بهتر استفاده میکنم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 13 از 32
13. سوال
13- از کلیه رسانه های الکترونیک موجود برای برقراری ارتباط استفاده می کنم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 14 از 32
14. سوال
آیین نگارش را در کلیه ارتباطات کتبی داخل و خارج سازمان به کار می بندم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 15 از 32
15. سوال
15- در جلسات مذاکره ، مصاحبه ها و تحقیق از یک سیستم از یادداشت برداری اثر بخش استفاده می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 16 از 32
16. سوال
16- قبل از نهایی کردن نامه ها و اسناد مهم تاثیر آنها را بر روی منتقدین قابل اطمینان تست می کنم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 17 از 32
17. سوال
17- از تکنیک های تندخوانی برای افزایش سرعت انجام کارها استفاده میکنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 18 از 32
18. سوال
18- متن سخنرانی را به دقت آماده و قبل از ارائه روی آن تمرین می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 19 از 32
19. سوال
19- نقش فعال و کاملا آشکاری در آموزش های درون سازمانی برعهده می گیرم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 20 از 32
20. سوال
20- برنامه ریزی مراسم مهمی مانند کنفرانس ها را در حد استانداردهای حرفه ای انجام می دهم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 21 از 32
21. سوال
21-برای قبولاندن نقطه نظرات خود از قوانین فروش نرم و فروش سخت استفاده می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
راهنمای سوال را بررسی کنید !
برقراری ارتباط با هدف فروش
فروش پایه و اساس کسب و کار است ، و تنها متقاعد کردن مشتریان خارج از سازمان به خرید محدود نمی شود .
در تمامی موقعیت های کاری می توانید از تکنیک های متداول فروش برای کسب موافقت دیگران جلب حمایت بدست آوردن منابع و غلبه بر مخالفت ها استفاده کنید .
فروش نرم :
بهترین شیوه فروش است ، در این روش شما سعی می کنید ابتدا در فرد احساس نیاز ایجاد کنید و سپس به وی قول می دهید که نیاز وی را تامین خواهید کرد ، می توانید از این روش در محل کار خود نیز استفاده و مهارت فروشندگی خود را متناسب با موقعیت تنظیم کنید . تکنیک های لازم برای اینکار عبارتند از :
- به جای اظهار نظر کردن سعی کنید موقعیت را با استفاده از سوال و گوش دادن دقیق شناسایی کنید ،
- به طرف مقابل اجازه ی اظهار نظر بدهید حتی اگر مجبور شوید صحبت خود مرتبا قطع کنید
- اگر با مقاومت روبرو شدید به طرف مقابل نشان دهید که اورا درک می کنید اما تا زمانی که وی نطر شمارا نپذیرفته است دست از تلاش برندارید .
فروش سخت :
فروش سخت روش منسوخ و قدیمی فروش است که طی آن خریدار تحت فشار قرار می گیرد و مجبور می شود که تصمیم بگیرد اگر سعی دارید که ایده ای را در محیط کار خود به اجرا در اورید پس از نزدیک شدن به هدف قاطع باشید و از روش فروش سخت استفاده کنید تاکتیک های فروش سخت عبارتند از:
- دادن پیشنهاد آخر آخر
- تاکید بر از دست رفتن فرصت
- تاکید بر رقابتی بودن شرایط
- دادن پیشنهاد قاطع و روشن
- تحت فشار گذاشتن برای عقد فوری قرارداد
-
سوال 22 از 32
22. سوال
22- با آگاهی کامل از موضوع و نیازهای طرف مقابل در جلسات مذاکره حاضر می شوم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 23 از 32
23. سوال
23- گزارش های خود را درست ، خلاصه ، واضح و با ساختاری مناسب تهیه می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 24 از 32
24. سوال
24- قبل از ارائه طرح پیشنهادی به طور کامل در مورد آن تحقیق می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 25 از 32
25. سوال
25- سعی میکنم نحوه واکنش کلیه مخاطبان ذیربطرا نسبت به سازمان درک کنم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 26 از 32
26. سوال
26- به این نکته توجه دارم که وجود مشاورین ورزیده چطور می تواند در بهبود روابط عمومی موثر واقع شود.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 27 از 32
27. سوال
27- با خبرنگاران و سایر کارمندان رسانه ها روابط حسنه برقرار می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 28 از 32
28. سوال
28- کارهای تخصصی از قبیل طراحی را به دست متخصصین واجد شرایط می سپارم.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 29 از 32
29. سوال
29- توضیحاتی که به موسسات تبلیغاتی می دهم مبتنی بر اهداف روشن و تعریف شده کاری هستند.
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 30 از 32
30. سوال
30- برقراری ارتباط منظم با کارکنان را در اولویت قرار می دهم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 31 از 32
31. سوال
31- بازخوردهای کارکنان و دیگران را می گیرم و نسبت به آنها واکنش مثبت نشان می دهم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
-
سوال 32 از 32
32. سوال
32- برای ارتباطات استراتژی مشخصی دارم و فعالیت را بر اساس آن کنترل می کنم .
صحیح
غلط
بدون تاثیر
در آزمون چهره شناسی هنرمندان ایران شرکت کنید.
در آزمون آشنایی با هنرمندان عرصه دوبله شرکت کنید .
مهارت ارتباطی چیست را وبلاگ فرادرس مطالعه کنید .